Bloemsierkunst

De Groene Verbeelding Een bloemstuk uit je eigen tuin

19.95

Een mooi en handig boek over bloemschikken met materiaal uit je eigen tuin! Iedereen die aan bloemschikken doet weet dat het verzamelen van verse en gezonde bloemen, planten of kruiden één van de moeilijkste taken is. Voor elke waardevolle creatie heb je een verscheidenheid van pas geplukte materialen nodig, die je niet kan vinden in elke bloemenwinkel. Daar hangt de versheid van de bloemen en planten niet alleen af van het seizoen, maar ook van hoe ze bewaard worden in de winkel en hoe ze vervoerd werden.

Veelkleurig Leven

14.90

Symbolisch bloemschikken is een bijzondere tak van de florale kunst, waarbij men zich laat inspireren door een religieus thema of een liturgische tekst. Veelkleurig Leven is een bundeling van 25 symbolische bloemschikkingen, gecombineerd met ontroerende poëzie en heel diverse persoonlijke getuigenissen van betekenisvolle momenten uit het leven van patiënten, medewerkers, bezoekers en vrijwilligers van het Sint Franciscus Gasthuis te Rotterdam.