Lek me liptje<br>Brugge kookt.

Fotograaf Norbert Maes
Formaat 24x17
Taal Nederlands
ISBN 978-90-5856-365-1

Lek me liptje

Brugge kookt.

Wijd en zijd geniet de stad Brugge naam en faam voor haar goed bewaarde erfgoed, haar rijke culturele aanbod, haar voetbalploegen en haar gezellige shoppingstraten. Brugge staat ook synoniem voor chocolade, kant, koetsen en toeristenbootjes. Er zijn maar weinig plaatsen waar je op zo’n beperkte oppervlakte zo’n hoge concentratie aan sterrenhotels en -restaurants vindt.

Stichting Kunstboek speelt hier op in met het eerste Brugse kookboek Lek me liptje. Voor dit boek maakte freelance journalist Stefaan Van Volcem vijfentwintig portretten van mensen die op een hoogwaardige manier met voeding en eten bezig zijn. Van het sterrenrestaurant tot de producent van ambachtelijk gemaakte confituur, van de chocolatier tot de zaakvoerder, die ook in Brugge de wereldkeuken op topniveau serveert. Naast interviews en foto’s vind je in dit kookboek ook recepten om zelf mee aan de slag te gaan. Hopelijk even passioneel en met dezelfde bezieling als de vaklui die in Lek me liptje getuigen over hun métier.