British landscape designers and their creations

Taal Nederlands, Engels
ISBN 978-90-5856-110-7

British landscape designers and their creations

In de collectie Tuinarchitecten en hun Creaties kwamen eerder al België, Nederland, Zwitserland en Duitsland aan bod. Deze keer nodigde uitgeverij Stichting Kunstboek 12 vooraanstaande Britse tuinarchitecten uit (waaronder Sally Court, John Brookes, Julian Dowle, Anthony Paul …) om mee te werken aan het vijfde volume in deze prestigieuze reeks. Britse tuinen spreken sowieso al tot de verbeelding. Maar Groot-Brittannië heeft bepaald meer te bieden dan talloze schitterende varianten op de English cottage garden. De stijl van de verschillende deelnemers is erg uiteenlopend: sommige tuinen zijn heel modern, andere abstract-minimalistisch, nog andere speels en romantisch. De prachtige full page kleurenfoto’s doen de tuinen alle eer aan en focussen op schitterende details. Bovendien geeft dit inspirerende boek ook meer informatie over de ontwerpers van deze prachtige plekken en hun inspiratie voor elk project. Een must voor elke rechtgeaarde tuinliefhebber!